ATLANTİS ATÖLYESİ-1 Başlangıç Çemberi

Öğrencilerin gün boyu yapılacak çalışmaya hazır hale gelmelerini sağlamak amacıyla yapılan bir etkinlik.

PaylaşTweetKaydet

Etkinlik TürüOyun Çalışma ŞekliTüm Sınıf
Toplam Süre25 dakika

Malzemeler
 Bir ya da birkaç adet top ya da meyve
 Ortak kuralların ve atölye akışının yazılı olduğu karton (yoksa yeni karton)
 Fon kağıdı
 Keçeli kalem

Adımlar
1

Isınma Oyunu (10 dk.): Çocuklardan çember düzeninde yan yana konumlanmaları istenir.

2

Eğitmen, tercih edilen, topu ya da yuvarlak bir meyveyi ismini söyleyerek çocuklardan birine atar.

3

Eğitmenin top ya da meyveyi atmış olduğu çocuk da, topu ya da meyveyi ismini söylediği bir diğer grup üyesine atar.

4

Oyun kuralı dahilinde, top ya da meyve, eğitmen de dahil olmak üzere -yere düşmeyecek şekilde- tüm grup üyelerine bir defa gelmiş olmalıdır.

5

Eğer oyun kısa sürede biterse, hızlanılabilir ya da bir- iki meyve ya da top daha dahil edilerek oyuna devam edilebilir.

6

Eğer oyunun süresi çok uzarsa, çocukların topu ya da meyveyi bir kez yere düşürmelerine izin verilebilir. Eğitmen de çocukların topu ya da meyveyi atmalarına destek olabilir.

7

Ortak Kurallar Üzerine Konuşma (5 dk.): Bir önceki atölyede nelere dikkat ettiğimizi hatırlamaları sağlanır.

8

Önceden oluşturmuş ortak kurallar listesi bulunamıyorsa yenisi hazırlanır.

9

Eğitmen, çocuklara yönlendirici sorular sorar: “Bugün beraber çalışırken nelere dikkat etmeliyiz?” vb.

10

Eğitmen, çocuklardan gelen “Birbirimize saygılı davranırız.”, “Birbirimizi dinleriz.” gibi cevapları ortak kurallar listesine ekler.

11

Bu cevaplara göre, çocuklara cevaplarını daha detaylandırabilmeleri için ek sorular yöneltilebilir: “Ne yaparsak birbirimize saygılı davranmış oluruz?” vb.

12

Çocuklardan gelen “Sözünü kesmemek.”, “Diğerlerinin eşyalarını izinsiz almamak.” gibi cevaplar, kuralları somutlaştırmak için kullanılır.

13

Bu örnekleri listelemeden, genel başlıkları listeye koymak yeterli olur.

14

Ardından, sınıfta, çocukların kolaylıkla gözlemleyebilecekleri bir yere asılır.

15

Eski Atölyenin Üzerinden Geçme ve Yeni Atölyenin Akışı (5 dk.): Eğitmen, çocuklara bir önceki atölyede neler yapıldığı, neler keşfedildiği ve neler öğrenildiği ile ilgili sorular sorar.

16

Çocukların hatırlayamadığı noktalarda, eğitmen tarafından bir önceki atölyede neler öğrenildiği hatırlatılır. Ardından yeni atölyenin planı açıklanır.

17

Atölyenin sonraki etkinliğine gitmek için tıklayın.

Malzemeler

Malzemeler
 Bir ya da birkaç adet top ya da meyve
 Ortak kuralların ve atölye akışının yazılı olduğu karton (yoksa yeni karton)
 Fon kağıdı
 Keçeli kalem

Yönergeler

Adımlar
1

Isınma Oyunu (10 dk.): Çocuklardan çember düzeninde yan yana konumlanmaları istenir.

2

Eğitmen, tercih edilen, topu ya da yuvarlak bir meyveyi ismini söyleyerek çocuklardan birine atar.

3

Eğitmenin top ya da meyveyi atmış olduğu çocuk da, topu ya da meyveyi ismini söylediği bir diğer grup üyesine atar.

4

Oyun kuralı dahilinde, top ya da meyve, eğitmen de dahil olmak üzere -yere düşmeyecek şekilde- tüm grup üyelerine bir defa gelmiş olmalıdır.

5

Eğer oyun kısa sürede biterse, hızlanılabilir ya da bir- iki meyve ya da top daha dahil edilerek oyuna devam edilebilir.

6

Eğer oyunun süresi çok uzarsa, çocukların topu ya da meyveyi bir kez yere düşürmelerine izin verilebilir. Eğitmen de çocukların topu ya da meyveyi atmalarına destek olabilir.

7

Ortak Kurallar Üzerine Konuşma (5 dk.): Bir önceki atölyede nelere dikkat ettiğimizi hatırlamaları sağlanır.

8

Önceden oluşturmuş ortak kurallar listesi bulunamıyorsa yenisi hazırlanır.

9

Eğitmen, çocuklara yönlendirici sorular sorar: “Bugün beraber çalışırken nelere dikkat etmeliyiz?” vb.

10

Eğitmen, çocuklardan gelen “Birbirimize saygılı davranırız.”, “Birbirimizi dinleriz.” gibi cevapları ortak kurallar listesine ekler.

11

Bu cevaplara göre, çocuklara cevaplarını daha detaylandırabilmeleri için ek sorular yöneltilebilir: “Ne yaparsak birbirimize saygılı davranmış oluruz?” vb.

12

Çocuklardan gelen “Sözünü kesmemek.”, “Diğerlerinin eşyalarını izinsiz almamak.” gibi cevaplar, kuralları somutlaştırmak için kullanılır.

13

Bu örnekleri listelemeden, genel başlıkları listeye koymak yeterli olur.

14

Ardından, sınıfta, çocukların kolaylıkla gözlemleyebilecekleri bir yere asılır.

15

Eski Atölyenin Üzerinden Geçme ve Yeni Atölyenin Akışı (5 dk.): Eğitmen, çocuklara bir önceki atölyede neler yapıldığı, neler keşfedildiği ve neler öğrenildiği ile ilgili sorular sorar.

16

Çocukların hatırlayamadığı noktalarda, eğitmen tarafından bir önceki atölyede neler öğrenildiği hatırlatılır. Ardından yeni atölyenin planı açıklanır.

17

Atölyenin sonraki etkinliğine gitmek için tıklayın.

ATLANTİS ATÖLYESİ-1 Başlangıç Çemberi

Bir cevap yazın