ATLANTİS ATÖLYESİ-3 Balıkların Dansı

Çocukların bedensel farkındalıklarını artırmak ve doğaçlama bir dans kompozisyonu ortaya çıkarmak amacıyla oluşturulmuş bir etkinlik.

PaylaşTweetKaydet

Etkinlik TürüDans Çalışma ŞekliGrup Çalışması
Toplam Süre1 saat

Malzemeler
 İçerisinde dans sırasında çalınacak olan müziğin bulunduğu harici bellek (Mark Eliyahu - Journey: bit.ly/2DtSlEY)
 Küçük hoparlör
 Her çocuğa bir parça düşecek şekilde renkli tüller

Adımlar
1

Isınma: Tartışma sonrasında ısınma aşamasına geçilir. Bunun için, eğitmen, öncelikle çocuklardan, tüm mekanı bir su altı olarak hayal etmelerini ister.

2

Eğitmen, çocuklara, müzik eşliğinde bedenlerinin belirli bölümleriyle hareket etmelerini söyler.

3

Bunun için, “Önce, sadece başımızla dans ediyoruz.”, “Şu anda, su altında yalnızca başını hareket ettirebilen canlılarız.”, “Bakalım başımız bizi nerelere götürüyor?”, “Hareketlerimizin yumuşaklığına dikkat ediyoruz.” vb. yönergeler vermelidir.

4

Sonrasında; etkinlik, eğitmenin yönergeleri doğrultusunda, bedenin farklı bölümleri aktifleştirilerek devam ettirilir (Baş, gövde, omuzlar, kollar, bacaklar vb.).

5

Çocukların ileriye doğru hareket etme eğilimi gösterdiği durumlarda; eğitmen, çocuklara, geriye, yanlara veya çapraz olarak da hareket etmeleri konusunda yönergeler sunabilir.

6

Bu etkinlikle birlikte, çocukların bedenlerinin fiziksel olarak ısınması, belirli bir yumuşaklık, esneklik kazanması ve dairesel/dalgalı hareket odaklılık içerisinde çalışması sağlanır.

7

Kompozisyon: Isınma süreci sonrasında; etkinliğin bir diğer aşamasına geçilir. Eğitmen, öncelikle dansta kullanılacak olan müziğin süresini söyler ve çocukları beşerli gruplara ayırır.

8

Grup ayrımına giderken, eğitmen, birbirleriyle daha az çalışan, farklı cinsiyetten, farklı yaş gruplarından çocukları bir araya getirmeye dikkat edebilir.

9

Ardından kendi aralarında su altında yaşam ile ilgili belirli bir tema belirlemelerini (Örnek: Balıkların yumurtalarından çıkması, ahtapotla midyenin karşılaşması...) ve bu temaya uygun olarak dans etmelerini istediğini söyleyerek, temaları üzerine çalışmak üzere gruplara 15 dakika süre verir.

10

Bu sırada, fon müziği çalınır. Ancak müziğin sesinin çocukların kendi aralarında iletişim kurmalarını engellemeyecek ölçüde açılması önemlidir.

11

Tema belirleme sürecinde her grup, seçtikleri temaya uygun olarak hareket kombinasyonlarını ve kompozisyonlarını belirler. Bu noktada, doğaçlama yapmalarına fırsat verilir.

12

Gruplar içerisinde yardıma veya yönlendirmeye ihtiyaç duyanlar veya grup içerisinde, diğer çocuklarla dokunsal temas gerektiren kompozisyonları tercih etmeyen çocuklar olabilir. Eğitmenden burada “kolaylaştırıcı” etkide bulunması beklenir.

13

Eğer çocuklar, doğaçlama çalışmakta zorlanıyorlarsa, eğitmen, gruptaki çocuklardan, temaları ile uyumlu dört heykel pozu bulmalarını ve oluşturdukları heykel pozları üzerinde çalışmalarını ister.

14

Her grup kendi dört pozu üzerine çalıştıktan sonra, eğitmen, çocuklara, bir pozdan diğerine geçerken bireysel olarak ve doğaçlama olacak şekilde hareket etmeleri ve ardından sıradaki poz için bir araya gelmelerini söyler.

15

Grup üyeleri poz durumunda birkaç saniye bekledikten sonra sonraki poz öncesinde yeniden doğaçlama olacak şekilde hareket ederler.

16

Kısaca kompozisyon şu şekilde yapılandırılır;

Doğaçlama - 1. poz - Doğaçlama - 2. poz - Doğaçlama - 3. poz - Doğaçlama - 4. poz

17

Performans: Kompozisyon belirleme sonrasında her grup sırayla performanslarını sergiler.

18

Performans sürecinde, diğer tüm gruplar mekana rastgele yayılmış su yosunu olabilirler ve salınabilirler, arkadaşlarını bu şekilde izleyebilirler.

19

Tüm performanslar sergilendikten sonra tüm çocuklar aynı anda dans ederler.

20

Tüm süreç boyunca çocukların performansları videoya alınabilir.

21

Atölyenin sonraki etkinliğine gitmek için tıklayın.

Malzemeler

Malzemeler
 İçerisinde dans sırasında çalınacak olan müziğin bulunduğu harici bellek (Mark Eliyahu - Journey: bit.ly/2DtSlEY)
 Küçük hoparlör
 Her çocuğa bir parça düşecek şekilde renkli tüller

Yönergeler

Adımlar
1

Isınma: Tartışma sonrasında ısınma aşamasına geçilir. Bunun için, eğitmen, öncelikle çocuklardan, tüm mekanı bir su altı olarak hayal etmelerini ister.

2

Eğitmen, çocuklara, müzik eşliğinde bedenlerinin belirli bölümleriyle hareket etmelerini söyler.

3

Bunun için, “Önce, sadece başımızla dans ediyoruz.”, “Şu anda, su altında yalnızca başını hareket ettirebilen canlılarız.”, “Bakalım başımız bizi nerelere götürüyor?”, “Hareketlerimizin yumuşaklığına dikkat ediyoruz.” vb. yönergeler vermelidir.

4

Sonrasında; etkinlik, eğitmenin yönergeleri doğrultusunda, bedenin farklı bölümleri aktifleştirilerek devam ettirilir (Baş, gövde, omuzlar, kollar, bacaklar vb.).

5

Çocukların ileriye doğru hareket etme eğilimi gösterdiği durumlarda; eğitmen, çocuklara, geriye, yanlara veya çapraz olarak da hareket etmeleri konusunda yönergeler sunabilir.

6

Bu etkinlikle birlikte, çocukların bedenlerinin fiziksel olarak ısınması, belirli bir yumuşaklık, esneklik kazanması ve dairesel/dalgalı hareket odaklılık içerisinde çalışması sağlanır.

7

Kompozisyon: Isınma süreci sonrasında; etkinliğin bir diğer aşamasına geçilir. Eğitmen, öncelikle dansta kullanılacak olan müziğin süresini söyler ve çocukları beşerli gruplara ayırır.

8

Grup ayrımına giderken, eğitmen, birbirleriyle daha az çalışan, farklı cinsiyetten, farklı yaş gruplarından çocukları bir araya getirmeye dikkat edebilir.

9

Ardından kendi aralarında su altında yaşam ile ilgili belirli bir tema belirlemelerini (Örnek: Balıkların yumurtalarından çıkması, ahtapotla midyenin karşılaşması...) ve bu temaya uygun olarak dans etmelerini istediğini söyleyerek, temaları üzerine çalışmak üzere gruplara 15 dakika süre verir.

10

Bu sırada, fon müziği çalınır. Ancak müziğin sesinin çocukların kendi aralarında iletişim kurmalarını engellemeyecek ölçüde açılması önemlidir.

11

Tema belirleme sürecinde her grup, seçtikleri temaya uygun olarak hareket kombinasyonlarını ve kompozisyonlarını belirler. Bu noktada, doğaçlama yapmalarına fırsat verilir.

12

Gruplar içerisinde yardıma veya yönlendirmeye ihtiyaç duyanlar veya grup içerisinde, diğer çocuklarla dokunsal temas gerektiren kompozisyonları tercih etmeyen çocuklar olabilir. Eğitmenden burada “kolaylaştırıcı” etkide bulunması beklenir.

13

Eğer çocuklar, doğaçlama çalışmakta zorlanıyorlarsa, eğitmen, gruptaki çocuklardan, temaları ile uyumlu dört heykel pozu bulmalarını ve oluşturdukları heykel pozları üzerinde çalışmalarını ister.

14

Her grup kendi dört pozu üzerine çalıştıktan sonra, eğitmen, çocuklara, bir pozdan diğerine geçerken bireysel olarak ve doğaçlama olacak şekilde hareket etmeleri ve ardından sıradaki poz için bir araya gelmelerini söyler.

15

Grup üyeleri poz durumunda birkaç saniye bekledikten sonra sonraki poz öncesinde yeniden doğaçlama olacak şekilde hareket ederler.

16

Kısaca kompozisyon şu şekilde yapılandırılır;

Doğaçlama - 1. poz - Doğaçlama - 2. poz - Doğaçlama - 3. poz - Doğaçlama - 4. poz

17

Performans: Kompozisyon belirleme sonrasında her grup sırayla performanslarını sergiler.

18

Performans sürecinde, diğer tüm gruplar mekana rastgele yayılmış su yosunu olabilirler ve salınabilirler, arkadaşlarını bu şekilde izleyebilirler.

19

Tüm performanslar sergilendikten sonra tüm çocuklar aynı anda dans ederler.

20

Tüm süreç boyunca çocukların performansları videoya alınabilir.

21

Atölyenin sonraki etkinliğine gitmek için tıklayın.

ATLANTİS ATÖLYESİ-3 Balıkların Dansı

Bir Yorum

Bir cevap yazın