Kesirlerle Ekosistem

Öğrenciler kesir problemleri çözerek doğru cevapladıkları sorular karşılığında dengeli bir ekosistem oluşturmaya çalışırlar.

PaylaşTweetKaydet

Etkinlik TürüOyun Çalışma ŞekliGrup Çalışması
Toplam Süre40 dakika

Malzemeler
 Tablet
 Polygonia App
 Kağıt
 Kalem

Adımlar
1

Etkinliğin uygulanmasından önceki gün kesir problemleri ile ilgili bir ön test yapılır.

2

Bu ön test sonuçlarına göre öğrenciler 4 farklı seviyeye ayrılır (en düşük seviyeden başlayarak üçgen, dörtgen, beşgen ve altıgen seviyeleri).

3

Her seviyeye 5'er adet aynı kazanımları karşılayacak sorular yazılır.

4

Polygonia uygulamasına sınıf listesi ve soru havuzu girilir.

5

Etkinlik öncesi öğrencilerin ve soruların seviyelendirilmeleri yapıldıktan sonra Polygonia uygulaması öğrencileri heterojen bir şekilde gruplandıracak ve her öğrenciye kendi seviyesine uygun olan soruyu atayacaktır.

6

Polygonia uygulamasındaki temalar arasından (Galaksi, Şehirleşme,...) Ekosistem teması seçilir ve her grubun masasında farklı bir ekosistem zemini (Orman Ekosistemi, Dağ Ekosistemi, Kutup Ekosistemi, ...) oluşturulur.

7

Öğrenciler tabletlerinden uygulamaya girerek kendilerine yöneltilen soruları cevaplar ve her doğru cevap sonrasında ortada oluşturulan ekosisteme bir canlı ekleme yetkisine sahip olurlar.

8

Öğrencilerin tabletlerinde ekosisteme eklemek için 3 farklı canlı seçeneği sunulur (otçul, etçil ve üretici bir canlı).

9

Öğrenciler bu canlıları ekosisteme eklerken ekosistem dengesini göz önünde bulundurmalıdırlar. Örneğin, ekosistemde otlar çoğaldıysa ilk olarak otçul canlıları ekosisteme eklemeyi tercih edebilirler.

10

Öğrenciler soruları çözerken, Polygonia uygulamasından her öğrencinin durumu kontrol edilir. Eğer 5 dakika geçmesine rağmen sorusunu çözemeyen bir öğrenci varsa destek olmak için yanına gidilir.

11

Her öğrencinin cevaplaması gereken sorular bittiğinde tüm gruplar birbirlerinin ortaya koydukları ürünleri inceler ve ekosistemlerin denge durumuyla ilgili yorumlar yapılır.

12

Öğretmenin de verdiği geribildirimlerle son değerlendirme yapılır ve etkinlik noktalanır.

KategoriSınıfEtiketler,
Puan

Malzemeler

Malzemeler
 Tablet
 Polygonia App
 Kağıt
 Kalem

Yönergeler

Adımlar
1

Etkinliğin uygulanmasından önceki gün kesir problemleri ile ilgili bir ön test yapılır.

2

Bu ön test sonuçlarına göre öğrenciler 4 farklı seviyeye ayrılır (en düşük seviyeden başlayarak üçgen, dörtgen, beşgen ve altıgen seviyeleri).

3

Her seviyeye 5'er adet aynı kazanımları karşılayacak sorular yazılır.

4

Polygonia uygulamasına sınıf listesi ve soru havuzu girilir.

5

Etkinlik öncesi öğrencilerin ve soruların seviyelendirilmeleri yapıldıktan sonra Polygonia uygulaması öğrencileri heterojen bir şekilde gruplandıracak ve her öğrenciye kendi seviyesine uygun olan soruyu atayacaktır.

6

Polygonia uygulamasındaki temalar arasından (Galaksi, Şehirleşme,...) Ekosistem teması seçilir ve her grubun masasında farklı bir ekosistem zemini (Orman Ekosistemi, Dağ Ekosistemi, Kutup Ekosistemi, ...) oluşturulur.

7

Öğrenciler tabletlerinden uygulamaya girerek kendilerine yöneltilen soruları cevaplar ve her doğru cevap sonrasında ortada oluşturulan ekosisteme bir canlı ekleme yetkisine sahip olurlar.

8

Öğrencilerin tabletlerinde ekosisteme eklemek için 3 farklı canlı seçeneği sunulur (otçul, etçil ve üretici bir canlı).

9

Öğrenciler bu canlıları ekosisteme eklerken ekosistem dengesini göz önünde bulundurmalıdırlar. Örneğin, ekosistemde otlar çoğaldıysa ilk olarak otçul canlıları ekosisteme eklemeyi tercih edebilirler.

10

Öğrenciler soruları çözerken, Polygonia uygulamasından her öğrencinin durumu kontrol edilir. Eğer 5 dakika geçmesine rağmen sorusunu çözemeyen bir öğrenci varsa destek olmak için yanına gidilir.

11

Her öğrencinin cevaplaması gereken sorular bittiğinde tüm gruplar birbirlerinin ortaya koydukları ürünleri inceler ve ekosistemlerin denge durumuyla ilgili yorumlar yapılır.

12

Öğretmenin de verdiği geribildirimlerle son değerlendirme yapılır ve etkinlik noktalanır.

Kesirlerle Ekosistem

Bir cevap yazın