MALALA ATÖLYESİ-1 Başlangıç Çemberi

Öğrencilerin gün boyu yapılacak çalışmaya hazır hale gelmelerini sağlamak için yapılan bir etkinlik.

PaylaşTweetKaydet

Etkinlik TürüOyun Çalışma ŞekliTüm Sınıf
Toplam Süre25 dakika

Malzemeler
 Karton
 Fon kağıdı
 Keçeli kalem

Adımlar
1

Isınma Oyunu (10 dk.): Isınma oyunu oynanmak için, çember olunur. Herkes en sevdiği oyun ya da aktiviteyi söyler. Örneğin: Saklambaç oynamayı severim. Futbol oynamayı severim. Ailemle gezmeyi seviyorum. Veya her öğrenci bugün bu atölyeye ne getirdiğini söyler. Somut ya da soyut örnekler verilebilir. Örneğin; sevgi, elma, taş, oyuncak...

2

Eski Atölyenin Üzerinden Geçme ve Yeni Atölyenin Akış (5 dk.): Eğitmen, çocuklara bir önceki atölyede neler yapıldığı, neler keşfedildiği ve neler öğrenildiği ile ilgili sorular sorar.

3

Çocukların hatırlayamadığı noktalarda, eğitmen tarafından bir önceki atölyede neler öğrenildiği hatırlatılır.

4

Ardından yeni atölyenin planı açıklanır.

5

Ortak Kurallar Üzerine Konuşma (10 dk.): Bir önceki atölyede nelere dikkat ettiğimizi hatırlamaları sağlanır. Önceden oluşturmuş ortak kurallar listesi bulunamıyorsa yenisi hazırlanır.

6

Eğitmen, çocuklara yönlendirici sorular sorar: “Bugün beraber çalışırken nelere dikkat etmeliyiz?” vb.

7

Eğitmen, çocuklardan gelen “Birbirimize saygılı davranırız.”, “Birbirimizi dinleriz.” gibi cevapları ortak kurallar listesine ekler.

8

Bu cevaplara göre, çocuklara cevaplarını daha detaylandırabilmeleri için ek sorular yöneltilebilir: “Ne yaparsak birbirimize saygılı davranmış oluruz?” vb.

9

Çocuklardan gelen “Sözünü kesmemek.”, “Diğerlerinin eşyalarını izinsiz almamak.” gibi cevaplar, kuralları somutlaştırmak için kullanılır.

10

Bu örnekleri listelemeden, genel başlıkları listeye koymak yeterli olur.

11

Ardından, sınıfta, çocukların kolaylıkla gözlemleyebilecekleri bir yere asılır.

12

Atölyenin bir sonraki etkinliğine gitmek için tıklayın.

Malzemeler

Malzemeler
 Karton
 Fon kağıdı
 Keçeli kalem

Yönergeler

Adımlar
1

Isınma Oyunu (10 dk.): Isınma oyunu oynanmak için, çember olunur. Herkes en sevdiği oyun ya da aktiviteyi söyler. Örneğin: Saklambaç oynamayı severim. Futbol oynamayı severim. Ailemle gezmeyi seviyorum. Veya her öğrenci bugün bu atölyeye ne getirdiğini söyler. Somut ya da soyut örnekler verilebilir. Örneğin; sevgi, elma, taş, oyuncak...

2

Eski Atölyenin Üzerinden Geçme ve Yeni Atölyenin Akış (5 dk.): Eğitmen, çocuklara bir önceki atölyede neler yapıldığı, neler keşfedildiği ve neler öğrenildiği ile ilgili sorular sorar.

3

Çocukların hatırlayamadığı noktalarda, eğitmen tarafından bir önceki atölyede neler öğrenildiği hatırlatılır.

4

Ardından yeni atölyenin planı açıklanır.

5

Ortak Kurallar Üzerine Konuşma (10 dk.): Bir önceki atölyede nelere dikkat ettiğimizi hatırlamaları sağlanır. Önceden oluşturmuş ortak kurallar listesi bulunamıyorsa yenisi hazırlanır.

6

Eğitmen, çocuklara yönlendirici sorular sorar: “Bugün beraber çalışırken nelere dikkat etmeliyiz?” vb.

7

Eğitmen, çocuklardan gelen “Birbirimize saygılı davranırız.”, “Birbirimizi dinleriz.” gibi cevapları ortak kurallar listesine ekler.

8

Bu cevaplara göre, çocuklara cevaplarını daha detaylandırabilmeleri için ek sorular yöneltilebilir: “Ne yaparsak birbirimize saygılı davranmış oluruz?” vb.

9

Çocuklardan gelen “Sözünü kesmemek.”, “Diğerlerinin eşyalarını izinsiz almamak.” gibi cevaplar, kuralları somutlaştırmak için kullanılır.

10

Bu örnekleri listelemeden, genel başlıkları listeye koymak yeterli olur.

11

Ardından, sınıfta, çocukların kolaylıkla gözlemleyebilecekleri bir yere asılır.

12

Atölyenin bir sonraki etkinliğine gitmek için tıklayın.

MALALA ATÖLYESİ-1 Başlangıç Çemberi

Bir cevap yazın