Shove ha’penny- Cetvel Kullanımı

Eski bir oyun olan "Shove ha'penny" oyununun parkurunu hazırlamak için öğrencilerden cetvel kullanmaları beklenir.

PaylaşTweetKaydet

Etkinlik TürüOyun Çalışma ŞekliGrup Çalışması
Toplam Süre40 dakika

Malzemeler
 Karton
 Kalem
 Madeni para
 Cetvel
 Bant

Adımlar
1

Öğretmen Shove ha'penny oyununu öğrencilere tanıtır. Videolarla ya da çeşitli görsellerle destekleyebilir.

“Shove ha'penny "Yarım peniyi itin" anlamına gelir. Bu adı eskiden İngiltere'deki yarım peni değerindeki madeni paralarla oynandığı için almıştır. Oyunun amacı, pulları çizgilerin arasında kalan dokuz alanın her birine üç sefer sokmaktır. Her oyuncu kendi sırası geldiğinde beş pulla atış yapar. Atış yaparken pulun yarısı parkurun dışında kalmalıdır. Pullara avuç içiyle ya da işaret parmağı ile vurulabilir. Bir alana en fazla üç kere pul sokulabilir. Eğer bir alana fazladan pul atılırsa puan rakibe yazılır. Bütün alanlara üçer kere pul sokmayı başaran oyuncu oyunu kazanır.” 

2

Öğretmen oyunu tanıttıktan sonra her grubun kendi oyununu hazırlayacağını söyler. Kartonun üzerine 3 cm arayla on tane çizgi çizmeleri gerekmektedir. (Bu aralık kullanılacak madeni paranın ölçüsüne göre değiştirilebilir.)

3

Kartonlar hazır olduktan sonra sıraya bantlanarak kaymaları önlenebilir.

4

Daha sonra gruplar kendi içinde oyunu deneyimleyebilirler.

KategoriSınıfEtiketler, ,
Puan

Malzemeler

Malzemeler
 Karton
 Kalem
 Madeni para
 Cetvel
 Bant

Yönergeler

Adımlar
1

Öğretmen Shove ha'penny oyununu öğrencilere tanıtır. Videolarla ya da çeşitli görsellerle destekleyebilir.

“Shove ha'penny "Yarım peniyi itin" anlamına gelir. Bu adı eskiden İngiltere'deki yarım peni değerindeki madeni paralarla oynandığı için almıştır. Oyunun amacı, pulları çizgilerin arasında kalan dokuz alanın her birine üç sefer sokmaktır. Her oyuncu kendi sırası geldiğinde beş pulla atış yapar. Atış yaparken pulun yarısı parkurun dışında kalmalıdır. Pullara avuç içiyle ya da işaret parmağı ile vurulabilir. Bir alana en fazla üç kere pul sokulabilir. Eğer bir alana fazladan pul atılırsa puan rakibe yazılır. Bütün alanlara üçer kere pul sokmayı başaran oyuncu oyunu kazanır.” 

2

Öğretmen oyunu tanıttıktan sonra her grubun kendi oyununu hazırlayacağını söyler. Kartonun üzerine 3 cm arayla on tane çizgi çizmeleri gerekmektedir. (Bu aralık kullanılacak madeni paranın ölçüsüne göre değiştirilebilir.)

3

Kartonlar hazır olduktan sonra sıraya bantlanarak kaymaları önlenebilir.

4

Daha sonra gruplar kendi içinde oyunu deneyimleyebilirler.

Shove ha’penny- Cetvel Kullanımı

Bir cevap yazın